در گفتگو با مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه:

چرا بورس این روزها تکان نمی خورد؟ | دلیل لغو پذیره نویسی ها و عرضه اولیه ها چیست؟

این روزها در بورس نه دیگر خبر از سقوط های چشمگیر است و نه دیگر خبر از صعودهای شارپی. به نوعی بورس در حال درجا زدن است و این در حالی است که سایر بازارها به روند خود ادامه می دهند. در گفتگو با مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه به بررسی دلیل درجا زدن بورس در این روزها پرداخته ایم.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 29 November 2021

به گزارش بورس تابناک، شهریار بهرامی | این روزها حال و روز بازار سرمایه اصلا خوب نیست و در بهترین حالت بازار در حال درجا زدن می باشد. نه صعودی شارپی را شاهد هستیم و نه سقوط چشمگیری در بازار رخ می دهد. 

فعلا چشم سهامداران و فعالان بازار به تابلو بازار دوخته شده است و گوش شان به وین و مذاکرات و اخباری که از آنجا احتمالا منتشر خواهد شد، می باشد. 

پول های پارک شده فعلا در این شرایط قصد ورود به بازار را ندارند و این عدم پیش بینی پذیری بازار همه چیز را برای یک چالش مانکن برای بازار سرمایه فراهم کرده است. حقیقی های خرد هم در این شرایط از بازار خسته شده اند و هر روز کفه آمار ورود و خروج پول حقیقی به بازار به سمت خروج پول سنگینی می کند.

نکته دیگری که این روزها در بازار سرمایه به چشم می خورد تصمیماتی است که اتخاذ می گردد و به یکباره لغو می شود. به عنوان نمونه در روزهای گذشته شاهد آگهی شدن چهار پذیره نویسی برای چهار شرکت بیمه ای بودیم اما به یکباره خبر لغو این پذیره نویسی ها و موکول شدن آن ها به یک تاریخ دیگر منتشر شد. این در حالی بود که پذیره نویسی تجلی را در هفته گذشته شاهد بودیم. 

چرا بورس در این شرایط گیر کرده است و تکانی نمی خورد؟ دلیل لغو عرضه اولیه ها و پذیره نویسی ها در این روزها چیست؟ 

چرا بورس این روزها تکان نمی خورد؟ | دلیل لغو پذیره نویسی ها و عرضه اولیه ها چیست؟
 

مصطفی صفاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: شرایط بورس به برجام گره خورده است و باید صبر کرد و دید که این مذاکرات به کجا خواهد انجامید. وی افزود: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی اعلام کرد که در صورت توافقات در برجام دوباره جهت انجام تفاهماتی به ایران سفر خواهد کرد.  

این کارشناس بازار سرمایه افزود: هم اکنون ابر‌های سیاه و خاکستری بر آسمان اقتصاد ایران دیده می‌شود و باید صبر کرد تا این ابر‌ها کنار روند تا ببینیم شرایط به چه صورت خواهد بود.

وی همچنین با انتقاد از اوراق فروشی در بازار سرمایه اظهار داشت: روز شنبه دولت ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رساند و نرخ‌ها به بالای ۲۵ درصد رسیده است و این به معنای این است که پی بی‌ای بازار به ۴ رسیده و این عدد بدون ریسک در اقتصاد فاجعه است.  

وی درباره دلایل لغو پذیره نویسی‌ها و عرضه اولیه‌ها در بازار هم گفت: دلیل لغو پذیره نویسی‌ها این است که، چون بازار منفی است و اگر این پذیره نویسی‌ها باز شود معمولا با قیمت پایینی بازگشایی می‌شوند بنابراین کسی که قصد عرضه دارد درخواست می‌کند که در شرایط مثبت بازگشایی انجام شود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چقدر خوب
خسته نباشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست